piątek, 15 lutego 2013

Delecta: Babeczki nadziewane owocowo z jagodami

Nie jestem dobra w  gotowaniu czy pieczeniu, ale ostatnimi czasy doszłam do wniosku, że mając 22 lata wypadałoby umieć cokolwiek przyrządzić. Idealną okazją były wczorajsze walentynki. Nie od razu Kraków zbudowano, dlatego wybrałam  gotowy przepis. Jedyne co musimy dodać od siebie to dwa jajka, 75 ml (1/3 szklanki) mleka oraz 75 ml oleju. W pudełku umieszczone jest ciasto, pojemnik z nadzieniem owocowym oraz 12 foremek. Ja jednak użyłam papilotów z Ikei. Bardziej mi się podobały, ponieważ tamte są białe.


Przygotowanie ciasta: 

Musimy rozgrzać piekarnik do 180 stopni (bez termoobiegu). Do wysokiego naczynia wsypujemy ciasto, dwa jajka, 75 ml mleka oraz 75 ml oleju. Wszystko to należy wymieszać łyżką aż do uzyskania gładkiej konsystencji. Następnie łyżeczką mieszamy nadzienie. Do 12 foremek rozkładamy połowę ciasta (ok. 0.5 łyżki stołowej), dodajemy mniej więcej na środek 0.5 łyżeczki nadzienia i przykrywamy je pozostałym ciastem. Wkładamy do piekarnika na ok 17-22 minuty i gotowe. Ja dodatkowo oblałam je później polewą krówkową.

Niestety troszeczkę za dużo dodałam ciasta na niektóre babeczki więc pod koniec mi go zabrakło. Stąd to wypływające nadzienie.


P.S. Na zdjęciu jest tylko 12 babeczek. Wynika to z tego, że zdjęcie robiłam zanim jeszcze polewa zastygła i nie mogłam położyć pozostałych czterech.

Kate Nash- Nicest Thing

6 komentarzy:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...