niedziela, 10 lutego 2013

Nakrętki

W tym poście chciałabym Was zachęcić do zbierania plastikowych nakrętek. Mnie zaraziła tym moja mama. Na samym początku uważałam to za bezsensowne, bo przecież ile tego trzeba zebrać (koszt wózka waha się między 4 a 6 tys. zł, zaś kilogram nakrętek do raptem 70 groszy).
Jednak gdy zaczęłam się bardziej tym interesować moje nastawienie uległo zmianie. I od tamtej pory "poluję" na każdą nakrętkę, później gdy jadę do domu zawożę je mojej mamie, a ta zanosi je do swojej pracy.

I takim oto łatwym sposobem przyczyniamy się, np. do szybszego zakupu wózka inwalidzkiego dla danego dziecka.

Nie jest to tylko jeden plus. Kolejną zaletą jest ochrona środowiska. Butelki bez nakrętek zdecydowanie ułatwiają recykling, który dodatkowo staje się tańszym procesem. Spowodowane jest to tym, że nakrętki wykonane są z zupełnie innego materiału. Ponadto butelki z nakrętkami zajmują dużo miejsca na wysypisku co w dzisiejszych czasach jest nie lada problemem.

Uczestnicząc w tej akcji uczymy również dzieci. Pokazujemy im jak pomagać innym oraz troszczyć się o środowisko.

Zbiórki nakrętek prowadzone są w wielu miejscach i łatwo jest się na nie "natknąć". Czy to na uczelni, w sklepie, na poczcie. Otaczają nas z każdej strony. Nie przechodźmy koło nich obojętnie.  Dorzucajmy tam swoją "porcję"  :).

A wy? Czy też zbieracie zakrętki?

PS. Pewnie do wtorku będę niedostępna na blogu. Jadę do domu, ale na pewno pojawię się w środę wieczorem :).

Pozdrawiam!

Dido - Life For Rent

8 komentarzy:

  1. ja nie raz nosilam do szkoly zakretki, bo wlasnie taka akcje jeden z nauczycieli prowadzi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na uczelni też jest kilka takich punktów. Są też kartony na puszki, ale to cieszy się znacznie mniejszym zainteresowaniem :).

      Usuń
  2. też zbieram, zawsze to coś do przodu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zbieram już piąty rok:) I nie zamierzam przestawać, uzależniłam się :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :). To niesamowicie uzależnia. Ja jeszcze się powstrzymuje by nie zabierać nakrętek mojemu chłopakowi, któremu nie chce się do tego przyłączyć :P.

      Usuń
  4. Zbieram je już od jakiegoś czasu i naprawdę jest to świetna akcja:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wymaga wysiłku i chyba dlatego tak dużo osób w niej uczestniczy :).

      Usuń
  5. Do niedawna zbierałam każdą nakrętkę,jednak teraz już nie mam gdzie ich oddawać :p

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...