poniedziałek, 11 marca 2013

Ciasteczka owsiane oraz koktajl owocowy

Dzisiaj nadeszła kolej na ciasteczka owsiane, o których wspominałam w poprzednim poście. Pomysł na wykonanie ich został również ściągnięty z bloga Nissi. Lekko go zmodyfikowałam, jeśli mogę tak to nazwać. Korzystałam przy tym z jednego z komentarzy. Według mnie ciasteczka owsiane nadają się do wszystkiego: kawy, herbaty, mleka. Same w sobie również są świetną przekąską. A co najważniejsze to samo zdrowie.


Będziemy potrzebować: 


- 1 1/2  szklanki płatków owsianych
- 1 1/2 szklanki otrębów
- 1 szklanka mąki
- 2 szklanki mieszanki (ja użyłam rodzynek, orzechów włoskich oraz otrębów granulowanych z truskawkami)
- 1 łyżeczka proszku do piecznia
- 1 szklanka soku jabłkowego 
- 1/4 oliwy z oliwek
- 1 jajko
- 1 jabłko
- 1 łyżeczka startego cynamonu
- masło śmietankowe

Przygotowanie: 

Mieszamy wszystkie składniki razem. Wygodniej jest najpierw zmieszać razem suche oraz oddzielnie mokre. Później wszystko razem. Na roztopionym maśle smażymy starte na tarce jabłko. Po chwili dodajemy łyżeczkę cynamonu i przez parę minut dalej je smażymy. Takie jabłko dodajemy do pozostałych składników.
Ja w obawie przed małą ilością ciastek dodałam 2 szklanki otrębów i płatków owsianych, 1 1/2 szklanki mąki, 2 jajka. Z takiej ilości wyszło mi 31 ciasteczek dość pokaźnych rozmiarów. Następnie wkłądamy do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni na 15 minut.

Efekt jest taki:

Koktajl owocowy

Potrzebujemy:

- 1 jabłko
- 1 kiwi
- 1 banana
- sok ciśnięty z połowy cytryny
- 1/3 dużego jogurtu naturalnego
- opcjonalnie miód

Przygotowanie:

Banalnie proste. Wszystko miksujemy i gotowe. Ja użyła miksera, ponieważ niestety nie posiadam blendera.

Smacznego!

P.s. Wiem, że koktajle zwyczaj pije się na śniadanie. Do mnie ta opcja niestety średnio przemawia, ponieważ rano mam nawyk delektowania się kawą. Jest to dla mnie swego rodzaju rytuał. Za to u mnie świetnie się sprawdza jako kolacja. Jestem z tych ludzi, którzy bardzo lubią mleko, jogurty, sery etc. więc jest to idealny posiłek. Wbrew pozorom można się tym najeść :).

Znacie może jakieś fajne przepisy na koktajle? 

13 komentarzy:

  1. ładny lakier :D ja bingo w stacjonarnych nie widziałam :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe. Wszystko z dzisiejszego dnia :). Kurcze. Trochę szkoda, ale najwyżej skuszę się na Internetowe zakupy :).

      Usuń
  2. I co, i takie ciasteczka wychodzą bez pieczenia? Same zastygają czy jak? :P Też lubię owocowe koktajle, ale poczekam z nimi do lata :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ajć. Dzięki, że mi zwróciłaś uwagę. Już poprawiam :).

      Usuń
    2. Wiedziałam, że czegoś mi tam brakowało :P.

      Usuń
  3. Uwielbiam ciasteczka owsiane :D aż chciałoby się zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście nigdy nie jadłam domowych ciasteczek owsianych, tylko te "sklepowe". Ale nieskromnie mówiąc wyszły mi przepyszne :).

      Usuń
  4. ciasteczka owsiane uwielbiam :) a koktajli nigdy nie piję na śniadanie, zazwyczaj na podwieczorek lub kolację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo :). Dla mnie do śniadania musi być kawa, a nie wyobrażam sobie wypić kawy do koktajlu :).

      Usuń
    2. oo kurcze w weekend zrobie:)

      Usuń
    3. Proszę bardzo :). Szybko się je robi, a do tego przepysznie smakują :).

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...