sobota, 6 grudnia 2014

Książkowe podsumowanie miesiąca cz. 7

Witajcie! Dzisiaj post z serii comiesięcznych publikacji. Mam nadzieję, że nie zanudzam Was moim czytelniczym podsumowaniem. Osobiście lubię tego typu wpisy.W tym miesiącu nie popisałam się przeczytanymi książkami, więc będzie bardzo krótko.   Zaczynamy!


Roberto Saviano => "Gomorra. Podróż do imperium komorry"

Mój typ w tym miesiącu. Od paru lat zabierałam się za przeczytanie jej. Niesamowita opowieść o funkcjonowaniu Włoch i mafii tam panującej. Bo tak to można nazwać. Kontroluje tam wszystko: od sklepów, restauracji po osoby zasiadające w rządzie. Poznajemy  włoską korupcję, szantaże. Ciężko jest w to wszystko uwierzyć zwłaszcza, gdy pomyśli się, że przedstawia ona fakty. Autor był w środku mafijnego świata. Jestem zdecydowanie na tak i jestem przekonana, że miłośnicy gangsterskich klimatów i "Ojca Chrzestnego" będą takiego samego zdania co ja.


 Scott O. Lilienfeld, Steven Jay Lynn, John Ruscio, Barry L. Beyerstein  => "50 wielkich mitów psychologii społecznej"

Dla zwykłego laika książka może być bardzo ciekawa. Napisana prostym językiem, łatwa w zrozumieniu. Jest tutaj kilka ciekawych sprostowań, o których Wam nie powiem, bo zepsułabym Wam książkę :P.  Wyjaśnia bardzo dużo współczesnych mitów. Zdecydowanie pogłębia naszą wiedzę. Jednak przyznam, że fragmentami strasznie mnie nudziła.


Will Haygood => "Kamerdyner"

Historia pewnego czarnoskórego mężczyzny, który był kamerdynerem ośmiu kolejnych prezydentów Stanów Zjednoczonych. W tle rozgrywają się historyczne wydarzenia związane z niewolnictwem, jego upadkiem i różnego rodzaju przemianami społecznymi w ówczesnych Stanach Zjednoczonych. Dla mnie uzupełnieniem tej książki będzie film, który z pewnością zobaczę, ponieważ ta pozycja bardziej przypomina mi artykuł w gazecie niż powieść.

A Wy jakie książki ostatnio przeczytałyście?

Pozdrawiam Was cieplutko :*.

15 komentarzy:

  1. A jaw tym miesiącu jeszcze nie zrobiłam postu z podsumowaniem kulturalnym, bo nie przeczytałam ŻADNEJ ksiazki ! :D Kilka zaczęłam ale jakoś słabo wyszło :(
    Zaraz zobacze czy ta druga książka jest u mnie w biblio ! Muszę ją przeczytać :)
    Kamerdyner - film oglądałam dwa razy i był cudowny, więc i ksiazka by mi się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie teraz z czytaniem będzie coraz gorzej ;/. Nie dość, że sesja, spotkanie to jeszcze kilka prywatnych rzeczy. Ale pewnie pod koniec lutego wszystko wróci do normy :P.

      Daj znać czy ją znalazłaś :).

      A co do filmu to postaram siego jeszcze w tym tygodniu zobaczyć :). Jestem strasznie ciekawa :).

      Usuń
  2. Ta o psychologii brzmi interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam "Gomorrę" i przyznam, że miałam mieszane uczucia. Może kiedyś zrobię do niej jeszcze jedno podejście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to też kwestia tego, że ja lubię tego typu tematykę :). Ale trzymam za Ciebie kciuki :).

      Usuń
  4. Wstyd się przyznać, ale ostatnimi czasy nie mam czasu na książki. Obiecuję sobie, że jak tylko go znajdę to nadrobię wszystkie zaległości! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie :). U mnie powoli zbliża się czas egzaminów, więc jeśli uda mi się przeczytać jedną w miesiącu to będzie cud :P.

      Usuń
  5. Kamerdyner mnie strasznie ciekawi :) Ja ostatnio siedzę w książce "Masa" ;p uwielbiam książki o mafii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OO a ja właśnie planuję ją przeczytać :).

      Usuń
  6. To o mitach psychologii wygląda całkiem ciekawie. Ja ostatnio zauroczona jestem książkami Beaty Pawlikowskiej - pokochałam jej podejście do życia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakiś czas temu chciałam przeczytać jej książki, ale znalazło się kilka innych i zostawiłam je sobie na później :).

      Usuń
  7. Ja ostatnio mam jakąś manię na książki o... wampirach :O Tak w ramach odstresowania się po pracy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam różne fazy na książki :).

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...