sobota, 19 maja 2018

Dwa kraje w dwa dni, czyli moja podróż do Bratysławy i Wiednia

Cześć Kochani! Ostatnio spamowałam Was zdjęciami z Bratysławy oraz Wiednia, czyli mojej ostatniej ostatniej podróży. Postanowiłam napisać parę słów o organizacji takiego wyjazdu. Myślę, że dla części z Was wpis ten będzie przydatny. Mam nadzieję, że jakimś sposobem zachęcę Was do podróży do tych krajów.
Leciałam Wizair'em i za lot w jedną stronę płaciłam ok. 99 zł. Natomiast trochę przegapiłam ceny, ponieważ dość długo zastanawiałam się nad tą podróżą. Początkowa cena wynosiła 39 zł. Niestety za niezdecydowanie się płaci :)

Nocowałam w tym hotelu => https://goo.gl/1cfjAK  Jeśli należycie do osób, które nie potrzebują luksusów na dwie noce, to ten hotel będzie w porządku. W przeciwnym razie z pewnością nie przypadnie Wam do gustu. Myślałam nad hostelem, natomiast z wygody i poczucia bezpieczeństwa zawsze stawiamy na dwuosobowy pokój z łazienką. Po zeszłorocznych przygodach z hostelem w Budapeszcie, postanowiłam nie ryzykować. Wybrałam nocleg ze śniadaniem, po to by się nim rano nie martwić.
Do hotelu z lotniska jedzie się ok. 40 - 50 minut. Także nie jest źle, a sam hotel jest praktycznie w centrum Bratysławy.

Za bilet komunikacji miejskiej płaciłam ok. 1.50 euro. Nie byłam pewna strefy do jakiej należy miejsce, do którego chcę dojechać, dlatego zdecydowałam się na droższy.
Sama Bratysława nie jest duża. Na szybko można ją zwiedzić w jeden  dzień, natomiast w dwa dni możemy to zrobić już na spokojnie, nie spiesząc się. Miałam lot o 12:00 i o 13:00 byłąm w Bratysławie. Zakwaterowanie w hotelu jest od 14:00, więc idealnie trafiłam z czasem.

Z hotelu od razu pojechałam nad rzekę, by kupić bilety na następny dzień do Wiednia =>  https://www.lod.sk/en/international-cruises/detail/en-bratislava-vieden/   Bilety możecie kupić w budynku, który jest naprzeciwko 43 wejścia na łódź. Ich regularna cena to 39 euro, ale spokojnie kupiłam studencki (studiuję zaocznie i mam powyżej 26 roku życia). Z tego o zauważyłam lepiej kupić je na dzień przed, nie tego samego dnia i sprawdzić czy po zakupie wszystko się zgadza, bo u mnie ekspedientka trochę namieszała i trzykrotnie drukowali mi bilety.
Po biletach pojechałam na ruiny zamku Devin. Zamek jest otwarty do 18:00 i wstęp kosztuje 5 i można dojechać tam autobusem.
Następnego dnia miałam statek do Wiednia (nie przejmujcie się jego wyglądem, bo dzięki temu całkiem szybko płynie :) Statek był o 8:00 a powrót o 18:30. Zalecają być 15 minut przed wypłynięciem i lepiej się tego trzymać :).

Wiedeń zwiedzałam w 100% pieszo. Nie wiedziałam o tym, ale pod koniec z ciekawości weszłam do ich metra i komunikacja miejsca w przeliczeniu na zł jest bardzo droga.
Po powrocie poszłam zwiedzić Zamek Bratysławski i tutaj taka ciekawostka, teren zamku jest otwarty do 24 i można tam wejść za samo, natomiast do środka nie wchodziłam. Było już dość późno - jakoś ok. 21.
Następnego dnia miałam wykwaterowanie do 10:00. Zostawiłam bagaże w hotelu i poszłam dalej zwiedzać. Lot powroty miałam o 18:00.
 Kochani mam nadzieję, że mój wpis okazał się dla Was pomocny. Dajcie znać :).